مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 ساعت 15:352015-05-06سياسي

بارز تر شدن نقش آرای مسلمانان در انتخابات انگلیس


در حالی که یک روز به انتخابات عمومی انگلیس باقی مانده است، نقش آرای مسلمانان در تشکیل مجلس عوام انگلیس، بارزتر از انتخابات پیشین این کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از لندن، در رای گیری فردا در انگلیس، تکلیف 650 کرسی مجلس عوام این کشور و نیز دولت بعدی، روشن خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد در 159 حوزه انتخابیه، شمار مسلمانان انگلیس به اندازه ای است که می تواند بر نتایج انتخابات اثر بگذارد و بدین ترتیب، یک چهارم از حوزه های انتخاباتی، متاثر از آرای مسلمانان خواهد بود.

در نیمی از این حوزه ها که به حوزه های مرزی مشهورند ، پیروزی نامزدهای احزاب گوناگون، پیشاپیش معین نیست و همین موضوع، خشم احزاب و رسانه ها راست و محافظه کار را برانگیخته است به گونه ای که روزنامه دیلی اکسپرس، هفته پیش نوشت اکنون یک چهارم از کرسی های مجلس انگلیس، در گرو آرای مسلمانان این کشور است و این واقعیت نشان می دهد که جامعه انگلیس با چه شتابی تغییر می کند.

روزنامه دیلی اکسپرس به نقل از نتایج بررسی انجمن هنری جکسون (Henry Jackson Society) نوشت آرای مسلمانان، به ویژه در حوزه های مرزی، بارزتر شده است.

دیوید کامرون، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس، به منظور کسب آرای اقلیت ها، وعده داده است در صورت کسب دوباره قدرت در انتخابات فردا، نخستین وزیر آسیایی تبار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارز تر شدن نقش آرای مسلمانان در انتخابات انگلیس

بارز تر شدن نقش آرای مسلمانان در انتخابات انگلیس