مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 ساعت 10:402015-05-06اقتصادي

چند درصد دانشجویان «شاهنامه» را می شناسند!


براساس تحقیقات صورت گرفته در سال 1390 با همکاری جهاددانشگاهی، مشخص شد تنها چهار درصد دانشجویان کشور با «شاهنامه » فردوسی آشنا هستند.

- دبیرکل بنیاد فردوسی اظهار کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته در سال 1390 با همکاری جهاددانشگاهی، مشخص شد تنها چهار درصد دانشجویان کشور با شاهنامه فردوسی آشنا هستند.

یاسر موحدفرد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره میزان شناخت جامعه از فردوسی و آثار او گفت: در سال 1390 که دهه گرامی داشت هزاره شاهنامه نام گرفت با همکاری جهاددانشگاهی تحقیقی درخصوص میزان شناخت قشر فرهیخته دانشگاهی و دانشجویان انجام شد تا مشخص شود چقدر از این قشر جامعه با شاهنامه فردوسی آشنا هستند.

در این تحقیق متاسفانه تنها چهار درصد اعلام کردند که شاهنامه فردوسی را می شناسند و جالب این که این چهار درصد نیز تنها به واسطه شعرهای شاهنامه که در کتاب های درسی آمده بود با شاهنامه آشنایی داشتند.

موحدفرد اظهار کرد: متاسفانه این اشعار شاهنامه در کتاب های درسی نیز در حال کم رنگ شدن و بعضا حذف شدن هستند.

دبیرکل بنیاد فردوسی با بیان این که بسیاری از بخش های شاهنامه برای تمام سنین قابل فهم هستند و می توان آن ها را در قالب داستان های کوتاه به جامعه ارائه کرد، گفت: متاسفانه تاکنون بخش های قابل فهم شاهنامه به جامعه ارائه نشده و در همین راستا تلاش دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند درصد دانشجویان «شاهنامه» را می شناسند!

چند درصد دانشجویان «شاهنامه» را می شناسند!