مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 ساعت 15:152015-05-04سياسي

امام خمینی(ره) اولین بیانه سیاسی خود را صادر کرد


حضرت امام خمینی(ره) در 15 اردیبهشت 1323 ش برابر با 11 جمادی ‏الاول 1363 در سن چهل و دو سالگی، اولین بیانیه سیاسی خود را صادر کرد.

- "، در حالی که تبلیغات مسموم علیه اسلام و روحانیت و حوزه ‏های علمیه، سعی داشت در سطح وسیعی مردم را از اصول راستین اسلام دور کند.

حضرت امام خمینی(ره) در 15 اردیبهشت 1323 ش برابر با 11 جمادی ‏الاول 1363 در سن چهل و دو سالگی، اولین بیانیه سیاسی خود را صادر کردند.

در این بیانیه، حضرت امام ضمن بررسی و تحلیل اوضاع گذشته، حال و آینده مردم، قیام برای خدا را تنها راه اصلاح جهان عنوان کرده که آن، فلسفه بعثت همه انبیای الهی بوده است.

ایشان در ادامه، دلایل بدبختی مسلمانان و ملت ایران را تشریح می‏ کنند و در قسمت دیگری، مسؤولیت سنگین علما و روحانیان را برشمرده و عواقب زیان‏بار غفلت سیاسی آنها را متذکر می ‏شوند.

در ادامه، ایشان در این بیانیه، صریحاً علمای اسلام و جامعه اسلامی را به قیام عمومی فراخواندند و نسبت به سکوت در برابر توطئه‏ های ضد اسلام هشدار دادند.

مقصود امام از انتشار این بیانیه، به صدا در آوردن زنگ خطر و بیدار باشی برای طلاب جوان بود.

این اقدام، شخصیت و موضع سیاسی ایشان را بیش از پیش آشکار کرد و به تدریج زمینه حضور عده‏ ای از یاران همفکر را در جمع شاگردن شان ایشان فراهم آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی(ره) اولین بیانه سیاسی خود را صادر کرد

امام خمینی(ره) اولین بیانه سیاسی خود را صادر کرد