مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 ساعت 11:202015-05-04سياسي

فارس منتشر کرد رضایت تمام اولیای دم برای اهدای عضو متوفی لازم است


اداره کل حقوقی قوه قضاییه در نظری مشورتی اعلام کرد: رضایت تمام اولیای دم برای اهدای عضو متوفی لازم است و در صورت مخالفت یک عضو این کار امکان پذیر نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی و انتظامی فارس، اهدای عضو یکی از زیباترین مظاهر ایثار در بین انسان هاست که در این موضوع هم خود فردی که عضو وی اهدا می شود و هم بستگان درجه 1 این فرد شریک هستند.

اهدای عضو در سال های در جهان جان شمار زیادی از افراد را در جهان نجات داده است یا دست کم عاملی مهم برای افزایش کیفیت زندگی شمار زیادی از افراد شده است.

موضوع اهدای عضو از متوفی بخشی از کل این ماجرای افتخارآمیز بشری است که بزرگی این اقدام از چشم هیچ انسانی دور نمی ماند ولی این موضوع در ایران به شکلی دیگر نیز شکل می گیرد و آن اهدای عضو از فرد زنده به دیگری است که ایران از معدود کشورهایی است که این اقدام را انجام می دهد.

بر اساس قوانین ایران اهدای عضو از متوفی منوط به رضایت وراث است، ضمن اینکه سازوکاری در ایران پیش بینی شده است که فرد می تواند در زمان حیات رضایت خود را برای اهدای عضو اعلام کند ولی با این وجود رضایت وراث برای اهدای عضو متوفی همچنان به عنوان شرط اصلی ساری و جاری است.

اخیرا اداره کل حقوقی قوه قضاییه درنظری مشورتی به این موضوع پرداخته است و اعلام کرده است که برای اهدای اعضای متوفی باید ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس منتشر کرد رضایت تمام اولیای دم برای اهدای عضو متوفی لازم است

فارس منتشر کرد رضایت تمام اولیای دم برای اهدای عضو متوفی لازم است