مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 ساعت 23:452015-05-03سياسي

عسگراولادی : مجموع واردات ما از چین 80 میلیارد دلار بوده است


رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت : در مجموع هشت سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد مجموع واردات ما از چین 70 میلیارد دلار به شکل رسمی و 10 میلیارد دلار هم قاچاق بوده است و هیچگاه 700 میلیارد دلار از چین واردات نداشته ایم .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، اسدالله عسگراولادی در ارتباط تلفنی برنامه quotation mark متن - حاشیه quotation mark شبکه سه سیما، افزود: رقم هفتصد میلیارد دلاری واردات از چین اشتباه آماری است و قطعا معاون اول رییس جمهور چنین اظهاری نداشته و یک صفر این رقم اشتباه شده است .

وی گفت: در ده سال گذشته مجموع واردات سالانه کشورمان از چین به شکل رسمی 8 تا 12 میلیارد دلار بوده و با احتساب قاچاقی که صورت گرفته است این رقم به 15 تا 16 میلیارد دلار می رسد .

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود : اگر این مقدار را میان همه کشورهایی که ما از آنها واردات داشتیم تقسیم کنیم، سهم چین ، دو تا سه میلیارد دلار می شود .

عسگر اولادی تصریح کرد : یک و نیم درصد از صادرات کشور چین که 4 هزار میلیارد دلار صادرات-واردات دارد، به ایران اختصاص دارد و ما در واردات از این کشور در حوزه خلیج فارس پس از عربستان سعودی و امارات قرار داریم .

وی افزود : از هشت سال پیش مجموع صادرات و واردات کشورمان 35 میلیارد دلار بوده است که از این رقم 8 تا 10 میلیارد دلار واردات داشته ایم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عسگراولادی : مجموع واردات ما از چین 80 میلیارد دلار بوده است

عسگراولادی : مجموع واردات ما از چین 80 میلیارد دلار بوده است