مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 ساعت 19:452015-05-03پزشكي

درمان 30 درصد از بیماری های سرطان خون با سلول های سازگار


30 درصد از بیماری های سرطان خون می تواند با سلول های سازگار درمان شوند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی کشور امروز در سمپوزیوم علمی پزشکی بازساختی و سلول درمانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تا سال 2020 حدود 181 درصد سرطان در جهان افزایش خواهد یافت که این موضوع گوشزدی برای مراکز علمی است که روابط بین المللی خود را توسعه و داده های خود را افزایش دهند .

دکتر امیر علی حمیدیه، پزشکی بازساختی را منجی بسیاری از بیماران سرطانی دانست.

وی با بیان اینکه هر 10 دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به سرطان خون در جهان می میرد گفت : پزشکی بازساختی و گسترش و توسعه این شاخه علمی می تواند نجات بخش جان بسیاری از این افراد باشد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی کشور تعداد کنونی داوطلبان اهدای سلول در جهان را 25 میلیون نفر اعلام و خاطر نشان کرد: 140 هزار انسان در جهان مبتلا به بیماریهای سرطان خون است که با ایجاد بانک سلولی و اهدای سلول برای پیوند می توان برای آنها راهگشایی پیدا کرد.

دکتر حمیدیه با اشاره به اینکه از هر 10 بیمار سرطانی مراجعه کننده به بیمارستان نمازی شیراز فقط برای سه نفر دهنده سازگار سلولی وجود دارد افزود: تنها 25 درصد از این افراد دهنده در طیف خواهر و برادر هستند که مابقی بیماران بدون داشتن دهنده سازگار هستند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان 30 درصد از بیماری های سرطان خون با سلول های سازگار

درمان 30 درصد از بیماری های سرطان خون با سلول های سازگار