مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 ساعت 17:552015-05-03اجتماعي

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی خبر داد رهاسازی یک بهله بوتیمار در دامن طبیعت


رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی از رهاسازی یک بهله بوتیمار در دامن طبیعت خبر داد.

- جعفر محمدپور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش در شهرستان خوی یک قطعه پرنده مهاجر به نام بوتیمار را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داد.

وی ضمن قدردانی از کلیه شهروندان دوستدار حیات وحش شهرستان خوی افزود: با همکاری این افراد از ابتدای امسال چهار گونه جانوری آسیب دیده به اداره حفاظت محیط زیست خوی تحویل و پس از تیمار و درمان، در طبیعت رهاسازی شدند.

محمدپور در خصوص این پرنده شکاری گفت: بوتیمار یا غم خورک گونه ای پرنده آبچر است از راسته سقا مرغ سانان، خانواده حواصیلان،که ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می کند گردن کوتاه تر آن است رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی افزود: بوتیمار از جمله مرغان افسانه ای ادبیات پارسی است که به خسیسی و خست شهره است، از بوتیمار به نام هایی دیگر چون کیلان، غمخورک و مرغ غصه نیز یاد می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی ادامه داد: شهرستان خوی به دلیل برخورداری از توان اکولوژیکی و داشتن رویشگاه ها و زیستگاه های مختلف جمعیت هایی از پرندگان بومی، شکاری مناطق کوهستانی این منطقه را برای زیست انتخاب می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی خبر داد رهاسازی یک بهله بوتیمار در دامن طبیعت

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی خبر داد رهاسازی یک بهله بوتیمار در دامن طبیعت