مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اردیبهشت 1394 ساعت 20:252015-04-28بين الملل

پولیتیکو بیانیه پنتاگون درباره کشتی مرسک تایگریس را منتشر کرد


پایگاه خبری پولیتیکو نوشت پنتاگون اعلام کرد نیروی دریایی ایران روز سه شنبه یک کشتی تجاری را در خلیج فارس توقیف کرده و به این کشتی دستور داده است وارد آبهای ایران شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتوریک خبرگزاری صداوسیما، مسئولان دفاعی آمریکا اعلام کردند هیچ تبعه آمریکایی سوار بر کشتی تجاری مرسک تایگریس نیست و این کشتی در جزایر مارشال ثبت شده است.

با این حال آمریکا با هواپیما این کشتی را تحت نظر داشت و به ناوشکن اس اس فارگت دستور داده شده بود در نزدیکترین فاصله در آبهای بین المللی حرکت کند.

مسئولان دفاعی آمریکا اعلام کردند شناورهای گشتی ایران به نظر می رسد به کشتی مرسک تایگریس در خلیج فارس دستور داده اند متوقف شود با این حال خدمه کشتی در وهله نخست به این درخواست توجه نکردند.

شناورهای گشتی ایران سپس در اطراف این کشتی تیر هشدار شلیک کردند و ناخدای کشتی پس از این اقدام دستورهای نیروهای ایرانی را اجرا کرد اما پیش از آن از کشتی های اطراف خواستار کمک شد.

کشتی مرسک تایگریس سپس به همراه شناورهای ایرانی به محلی نزدیک جزیره لارک نزدیک سواحل ایران حرکت کرد که یکی از باریکترین بخشهای تنگه هرمز به شمار می رود.

این تنگه، خلیج فارس و دریای عمان را به هم ارتباط می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پولیتیکو بیانیه پنتاگون درباره کشتی مرسک تایگریس را منتشر کرد

پولیتیکو بیانیه پنتاگون درباره کشتی مرسک تایگریس را منتشر کرد