مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اردیبهشت 1394 ساعت 13:252015-04-28بين الملل

نیویورک تایمز: غرب باید تعامل با ایران را به فراتر از موضوع هسته ای گسترش دهد


یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که غرب و به ویژه آمریکا نباید خود را به مذاکرات هسته ای محدود کنند و می بایست برای حل بحران منطقه ای، تعامل با ایران را گسترده تر کند.

- "، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش کرد که اگر غرب می خواهد ایران بخشی از راه حل بحران های خاورمیانه باشد، نیاز به تعامل مستقیم با این کشور دارد.

بنا بر این گزارش، مذاکرات بین ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) تاکنون به بحث هسته ای محدود شده است.

نیویورک تایمز سپس به نقش سازنده ایران در منطقه اشاره کرد و نوشت که سابقه همکاری ایران و آمریکا در مقابله با تروریسم، مثبت بوده است.

در سال 2001، همکاری بین آمریکا و ایران موجب شد که سرنگونی طالبان تنها چند ماه زمان ببرد و یک دولت جدید در افغانستان تشکیل شود.

این گزارش به نقش قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اشاره کرد و نوشت که وی فردی مصلحت گرا است و به همراه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران طرح هایی را برای سوریه و یمن برای آتش بس، گفت وگوی ملی و ایجاد دولت های جامع تعبیه کرده اند.

نیویورک تایمز ادامه داد، اوباما استدلال کرده است که هیچ جایگزین واقع گرایانه ای برای مذاکرات با ایران وجود ندارد و هم اکنون زمان آن رسیده که اوباما در خصوص منطقه نیز چنین واقعیتی را توضیح دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: غرب باید تعامل با ایران را به فراتر از موضوع هسته ای گسترش دهد

نیویورک تایمز: غرب باید تعامل با ایران را به فراتر از موضوع هسته ای گسترش دهد