مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اردیبهشت 1394 ساعت 10:102015-04-28پزشكي

47 میلیون ایرانی تغذیه نامناسب دارند


مدیر کل بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: بیماری های قلبی و عروقی مهمترین علت مرگ و میر در کشور است و مصرف زیاد نمک، چربی و قند سه عامل خطر تغذیه این مسئله است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، به نقل از سازمان غذا و دارو زهرا عبداللهی، در همایش یک روزه تغذیه و ایمنی غذا که در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد، اظهار داشت: مصرف زیاد نمک، چربی و قند سه عامل خطر تغذیه است که در کشور میزان مصرف آنها بیش از مقدار توصیه شده است.

مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز 30 درصد از بیماری های کشور مربوط به سرطان هاست، تصریح کرد: متاسفانه امروز 70 درصد افراد در کشور ما به انواع سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی و سکته های مختلف مبتلا هستند.

عبدالهی با بیان اینکه 88 درصد مردم در کشور الگو صحیح تغذیه را رعایت نمی کنند، خاطرنشان کرد: بیش از 47 میلیون نفر تغذیه ناسالم دارند که از این میزان بیش از 6 هزار و 803 نفر به دلیل عدم رعایت الگوی صحیح تغذیه جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه امروز کشور دچار اپیدمی اضافه وزن و چاقی شده است، یادآور شد: متاسفانه از هفت عامل شناسایی شده در زمینه مرگ و میر پنج عامل مربوط به مصرف غذا است که با کنترل آنها می توان درصد زیادی از میزان مرگ ها در کشور را کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

47 میلیون ایرانی تغذیه نامناسب دارند

47 میلیون ایرانی تغذیه نامناسب دارند