مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اردیبهشت 1394 ساعت 13:502015-04-27سياسي

مقاله زیباکلام درباره سخنان روحانی در همایش پلیس


اظهارنظر آقای رییس جمهور در همایش فرماندهان نیروی انتظامی درباره وظایف این نیرو، تفسیر ها و تأویل های مختلفی را در پی داشته است.

در سال های گذشته در پاره ای موارد، بیشتر روی وظیفه اعتقادی پلیس تأکید می شده و البته برخی فرماندهان و مسئولان این نیرو هم در 15 سال گذشته تلاش کردند با ایجاد پلیس های تخصصی، گسترش آموزش های مبتنی بر علم در دانشکده پلیس و استفاده از ابزارهای نظارت همگانی، پلیس شهروندمحور و قانون مدار را ترویج کنند.

بااین حال سخنان روز شنبه عالی ترین مقام اجرایی کشور میان فرماندهان نیروی انتظامی، وظیفه و تکلیف اجتماعی پلیس را مورد تأکید قرار داد که ابتدا و به ذات، حفظ و حراست از قانون و برقراری امنیت است.

برخی رسانه ها و افراد دراین باره سؤال کرده اند که آیا پلیس صرفا باید برای حفظ و حراست از قانون تلاش کند –آن گونه که آقای روحانی می گویند- یا آنکه پلیس در ذات خود سمبل اجرای مسائل دینی نیز هست؟ به این پرسش از دو منظر می توان نگریست؛ منظر نخست جایگاه و نقش پلیس در جوامع دیگر است و منظر دوم، وضعیت این نیرو در کشور خودمان، در سه دهه گذشته با توجه به تأکیدی است که روی مسائل اجتماعی می شود.

این شرایط در ایران هم با شدت و ضعف، وجود دارد؛ یعنی صرف نظر از اینکه ما درباره وظیفه پلیس و رعایت قانون دیدگاه های متفاوتی داشته ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاله زیباکلام درباره سخنان روحانی در همایش پلیس

مقاله زیباکلام درباره سخنان روحانی در همایش پلیس