مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اردیبهشت 1394 ساعت 11:052015-04-27پزشكي

پوست مرغ باید قبل از پخت جدا شود


مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت در توصیه هایی به رستوران داران روش های صحیح طبخ غذا، ارائه سرویس بهتر و رعایت بهداشت را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، زهرا عبداللهی در مورد عرضه غذا در رستوران ها و اغذیه فروشی ها توضیحاتی داد.

وی گفت: رستوران داران با نوع غذایی که به مصرف کننده عرضه می کنند، نقش مهمی در سلامت جامعه دارند، در حال حاضر اضافه وزن و چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، چربی خون بالا و انواع سرطان ها در کشور ما شایع است که مهمترین علل آن مصرف مقادیر زیاد عوامل خطر ایجادکننده این بیماری ها شامل نمک، روغن و قند و شکر و همچنین عدم فعالیت بدنی کافی است.

مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: با توجه به اینکه یکی از اقدامات اساسی در زمینه اصلاح الگوی مصرف غذا، توجه به نحوه طبخ و توزیع غذا در مراکز عمومی و رستوران های ادارات دولتی و خصوصی، مهدکودک ها، دانشگاه ها، کارخانه ها، سربازخانه ها، بیمارستان ها، مدارس شبانه روزی و زندان هاست؛ آموزش کارکنان درگیر در مراحل طبخ و توزیع غذا و همچنین آموزش همگانی تغذیه در زمینه رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه از الزامات محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در همه رستوران ها و مراکز جمعی تهیه و توزیع غذا باید به نکاتی توجه شود خاطرنشان کرد: به منظور کاهش خطر ابتلا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوست مرغ باید قبل از پخت جدا شود

پوست مرغ باید قبل از پخت جدا شود