مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اردیبهشت 1394 ساعت 08:452015-04-27اقتصادي

نمک بر زخم کهنه فرهنگیان!


حتی اگر همه فرهنگیان شامل شرایطی شوند که 600 هزارتومان افزایش دستمزد داشته باشند، تازه یک تفاوت 600 هزارتومانی با خط فقر خواهند داشت! - محمدرضا نیک نژاد، عضو کانون صنفی معلمان ایران در قانون نوشت:چندی است که اعتراض فرهنگیان به شرایط معیشتی، بازتاب بیرونی تری یافته و در آستانه روز و هفته معلم همچنان ادامه دارد.

اعتراض مشخص فرهنگیان افزایش دستمزدها و رسیدن میانگین آن به بالاتر از خط فقر، از میان برداشتن تبعیض تاریخی میان آنها و دیگر کارمندان دولت و –دست کم- بازگشت بیمه تکمیلی فرهنگیان به شرایط پیشین است.

میانگین دریافتی فرهنگیان، یک میلیون و دویست هزارتومان است و این درحالی است که خط فقر رسمی دو میلیون و پانصد هزار تومان اعلام شده.

فرهنگیان با سنجش شرایط زندگی و دستمزدهای خویش با دیگر کارمندان دولت -که گاهی برادران و خواهران و فامیل آنها هستند- در می یابند که گرچه کارمندان دیگر سازمان ها حقوقی یکسان با فرهنگیان می گیرند اما آنها افزون بر حقوق، مزایایی همچون حق مسکن، هزینه خوراک روزانه، هزینه آمد و شد، بن های خرید از فروشگاه های نامدار و .

نیز دارند که میزان دریافتی آنها را نسبت به فرهنگیان افزایش می دهد و حس تبعیض فزاینده ای را در وجود آموزگاران پدید آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمک بر زخم کهنه فرهنگیان!

نمک بر زخم کهنه فرهنگیان!