مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اردیبهشت 1394 ساعت 17:152015-04-26پزشكي

سرپرست دامپزشکی زرند خبر داد آغاز طرح واکسیناسیون بروسلوز در دام های زرند


در طرح واکسیناسیون رایگان بیماری بروسلوز، 50 هزار رأس دام سبک این شهرستان واکسینه می شوند.

- " از زرند، حسن لطفعلی پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای یکی از روش های مبارزه با بیماری های دامی و مشترک انسان و دام است.

وی گفت: طرح واکسیناسیون رایگان بیماری بروسلوز دام های سبک در قالب اکیپ های بخش دولتی و خصوصی در اردیبهشت ماه سال جاری در سطح شهرستان زرند آغاز می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی زرند افزود: در این طرح بیش از 28 هزار رأس گوسفند و بز و 21 هزار رأس بره و بزغاله علیه بیماری تب مالت واکسینه می شوند.

لطفعلی پور با بیان اینکه این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام در صنعت دامپروری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: بیماری تب مالت درمان اختصاصی ندارد و تنها راه مبارزه با آن پیشگیری از طریق واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه تب مالت یکی از مهم ترین بیماری های قابل انتقال به انسان است، عنوان کرد: شهروندان باید از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه استفاده کنند.

لطفعلی پور گفت: یکی از راه های انتقال بیماری تب مالت به واحدهای دامداری به طور عمده از طریق خرید دام های جدید صورت می گیرد، لذا به دامداران توصیه می شود از خر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرپرست دامپزشکی زرند خبر داد آغاز طرح واکسیناسیون بروسلوز در دام های زرند

سرپرست دامپزشکی زرند خبر داد آغاز طرح واکسیناسیون بروسلوز در دام های زرند