مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اردیبهشت 1394 ساعت 14:152015-04-26پزشكي

وزیر بهداشت: شیوع بیماری سالک در 17 استان کشور


توجه به بهداشت به ویژه بهداشت محیط و نظارت بر اغذیه فروشی ها، شرکت های تولید مواد غذایی و محیط ها به ویژه از نظر فاضلاب و پسماند از دیگر اولویت های وزارت بهداشت برای سال جاری است.

- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شیوع بیماری سالک در 17 استان کشور خبرداد و گفت: بیماری سالک به دلیل افزایش کاشت صیفی جات در برخی شهرها و نیز نابسامانی وضعیت نخاله های ساختمانی افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر سیدحسن هاشمی این اظهارات را روز یکشنبه در حاشیه همایش ملی سلامت و در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر مضر بودن یا نبودن قانون حمایت از سگ های ولگرد برای سلامت مردم، عنوان کرد.

هاشمی گفت: این مساله (قانون حمایت از سگ های ولگرد) جزو وظایف شهرداری ها، سازمان دامپزشکی و سازمان محیط زیست است و مشکل ما فعلا شیوع بیماری سالک در 17 استان کشور است.

وی تاکید کرد: فعلا گرفتار موش ها هستیم اجازه دهید بلایی سر موش ها بیاوریم تا حاشیه و مشکل جدیدی را ایجاد نکنند و گربه ها و سگ ها را به سازمان های دیگر بسپاریم.

وی ادامه داد: وجود موش ها در فاصله 500 متری مناطق مسکونی، مشکل ساز است؛ تعداد موش های منتقل کننده سالک به دلیل افزایش کاشت صیفی جات از جمله گوجه فرنگی در برخی شهرها و نابسامانی نخاله های ساختمانی افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: شیوع بیماری سالک در 17 استان کشور

وزیر بهداشت: شیوع بیماری سالک در 17 استان کشور