مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اردیبهشت 1394 ساعت 11:202015-04-26فرهنگي

معاون میراث فرهنگی کرمان: پته کرمان استاندارد سازی می شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت : پته به عنوان یکی از هنرهای دستی و بومی هنرمندان کرمانی استاندارد سازی می شود.

- غلامرضا فرخی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای نخستین بار کالاهای صنایع دستی کرمان استاندارد سازی می شوند که پته اولین انتخاب در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای رشته های مختلف صنایع دستی است که به صورت بومی تهیه می شوند، بیان داشت: یکی از راه حل های اساسی حفظ اصالت و بهبود کیفیت صنایع دستی ، استانداردسازی است که در اولویت کار معاونت صنایع دستی قرار گرفته است.

فرخی با بیان اینکه استانداردسازی راهی برای معرفی، حفظ و تثبیت هرچه بهتر جایگاه صنایع دستی کرمان در ایران و سپس در جهان است، تصریح کرد: در استاندارد سازی مراحل تولید صنایع دستی، ابزار تولید، نحوه بسته بندی، شرایط کارگاهی و مواد اولیه با هدف حفظ و ارتقای کیفیت محصول ، طی یک آیین نامه قانونمند می شوند.

وی ورود صنایع دستی چینی و غیراستاندارد را مانعی در مسیر رشد و توسعه صنایع دستی بومی دانست و گفت : استانداردسازی به دنبال ارتقای سطح کیفی محصولات بومی و مقابله با کالاهای چینی و نامرغوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون میراث فرهنگی کرمان: پته کرمان استاندارد سازی می شود

معاون میراث فرهنگی کرمان: پته کرمان استاندارد سازی می شود