مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اردیبهشت 1394 ساعت 01:052015-04-25سياسي

نگاه یک/ صالحی: فردو برای غنی سازی صنعتی نیست(6)


مذاکرات هسته ای شامل سه لایه فنی ، حقوقی و سیاسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر صالحی در ادامه برنامه نگاه یک، شنبه شب با بیان اینکه در خصوص مسائل حقوقی و سیاسی مذاکرات هسته ای دخالتی نداشته است گفت: این احتمال وجود دارد که طرفهای مذاکره کننده بخواهند شرح پروتکل الحاقی را از منظر خود ببینند.

وی افزود: در پروتکل الحاقی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه داده می شود که از سایتهای هسته ای ایران بازدید به عمل آورد ولی اگر بخواهند از سایتهای غیرهسته ای بازدید کنند باید این درخواست را با ایران در میان گذارند و برای بازدیدشان دلایل متقاعدکننده ای بیاورند و بعد از آن این ایران است که می تواند بگوید آمادگی بازدید دارد یا خیر.

صالحی گفت: یکی از مسائلی که مدتها مطرح است طرح مدالیته مسائل هسته ای است که بخشی از آن در زمان آقای لاریجانی و بخشی از آن در زمان آقای جلیلی حل شد و آن این است که طرفهای مذاکره کننده اعلام کردند ایران مطالعات و انفجارهای قوی هسته ای را آغاز کرده است در حالی که این ایرادی ندارد چرا که انفجار قوی می تواند انجام شود اما نه در راستای ساخت بمب اتمی.

وی افزود: در خصوص بازدیدهای آژانس بین المللی انرژی هسته ای دکتر روحانی هم گفته بود به شما اجازه بازدید می دهیم و جای بازدید را می توانید خودتان انتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه یک/ صالحی: فردو برای غنی سازی صنعتی نیست(6)

نگاه یک/ صالحی: فردو برای غنی سازی صنعتی نیست(6)