مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 23:252015-04-25سياسي

گفتگوی ویژه خبری/ فضای مجازی؛ از مدیریت محتوا تا قانونمند شدن خدمات


امروزه فضاهای مجازی عرصه گسترده ای را برای تبادل داده و اطلاعات و همچنین پیامها فراهم کرده است و باید به سمت مدیریت محتوا و توسعه هنجارهای اخلاقی و دوری از بداخلاقی ها و ناهنجاریها حرکت کنیم.

دکتر اکبر نصراللهی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما گفت: به علت این که سواد رسانه ای در میان بخشی از جامعه پایین است متأسفانه بداخلاقی هایی هم در عرصه فضاهای مجازی مشاهده می شود که از نهادهای مسئول انتظار داریم امکانات لازم را برای مدیریت محتوا فراهم آورند تا از این ابزارها برای توسعه هنجارهای فرهنگی، انسانی و اجتماعی و همچنین هنجارهای اخلاقی حرکت کنیم در غیر این صورت تهدیدهای آن بیشتر خواهد شد و هنر مدیریت آن است که این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

نصراللهی درباره گسترش فضاهای مجازی گفت: وقتی مطالب و شایعاتی بدون استناد و تحقیق در این فضاها منتشر می شود و به علت اینکه سواد رسانه ای در میان بیشتر کاربران اندک است دیگر بدنبال اصالت و ریشه خبر نمی روند و این مطالب بسرعت گسترش می یابد.

وی افزود: همچنین مسئولیت گریزی از ویژگیهای فضای مجازی است مانند آنکه درباره تصادف با پورشه یا اسیدپاشی یا از موارد مشابه دیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی ویژه خبری/ فضای مجازی؛ از مدیریت محتوا تا قانونمند شدن خدمات

گفتگوی ویژه خبری/ فضای مجازی؛ از مدیریت محتوا تا قانونمند شدن خدمات