مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 23:052015-04-25سياسي

نگاه یک/ صالحی: ایران همه فنآوریهای مرتبط با دانش هسته ای را دارد(3)


رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران در جهان تنها کشور در حال توسعه ای است که به همه فنآوریهای مرتبط با دانش هسته ای دست یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای صالحی در ادامه سخنانش در برنامه نگاه 1 شبکه یک سیما افزود: هیچ مورد از فناوریهای هسته ای نیست که ایران به آن دست نیافته باشد.

وی چرخه سوخت از اکتشاف تا استخراج از تبدیل به قرص تا مجتمع سوخت، طراحی قلب رآکتور، تولید آب سنگین ، غنی سازی و تحقیق و توسعه را مهمترین فناوریهای مرتبط با دانش هسته ای دانست که دانشمندان ایرانی به آن دست یافته اند.

صالحی خاطرنشان کرد: حتی خارجیها نیز از دستآورد هسته ای همچون مجتمع سوخت متحیر شده بودند و علاوه بر آن شاهد طراحی رآکتور اراک و بازطراحی قلب این رآکتور بودیم.

وی ادامه داد: آب سنگین نیز کالایی راهبردی است که سالانه 20 تن تولید می کنیم که رقم قابل توجهی است و بر همین اساس اکنون 90 تن آب سنگین در اختیار داریم که طبق توافقنامه قادر خواهیم بود اضافه تولید خود و اورانیوم غنی شده را نیز بفروشیم که امتیازات بسیار بزرگی است.

وی در باره خطوط قرمز اعلامی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: یکی از خطوط قرمز ما رآکتور اراک بود که بر این اساس ماهیت غنی سازی آن باقی ماند علاوه بر آن فردو و نطنز نیز به فعالیت خودشان ادامه خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه یک/ صالحی: ایران همه فنآوریهای مرتبط با دانش هسته ای را دارد(3)

نگاه یک/ صالحی: ایران همه فنآوریهای مرتبط با دانش هسته ای را دارد(3)