مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 20:452015-04-25بين الملل

بی بی سی/روزنامه نگارالجزایری: انگلیس وفرانسه مسئول شرایط کنونی لیبی هستند


01:44.

15نبیله رمضانی روزنامه نگار الجزایری در گفتگو با بی بی سی گفت انگلیس و فرانسه تا حد زیادی مسئول شرایط کنونی لیبی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه تلویزیونی بی بی سی ، رمضانی در برنامه هاردتاک این شبکه گفت انگلیس و فرانسه تا حد زیادی مسئول شرایط کنونی و بی ثباتی و بلاتکلیفی حال حاضر لیبی هستند.

در واقع انگلیس و فرانسه نقش مهمی در عملیات هوایی برضد دیکتاتور سابق لیبی داشتند آنها بودند که تصمیم گرفتن در پی این بمباران در لیبی می توان ثبات و دموکراسی را در لیبی برقرار کرد.

با این حال این تصمیم و این طرح آنها پوچ و بی معنی بود و واقعیت این است که لیبی در دوره قذافی با ثبات تر و امن تر از شرایط کنونی است.

این خبرنگار گفت این تصمیم که کشورهای اروپایی مبنی بر بمباران لیبی گرفتن در واقع فرصت طلبی از شرایط آن زمان لیبی بود آنها ترجیح دادند که از بی ثباتی در لیبی به بهانه حفاظت از غیرنظامیان برای تغییر رژیم در این کشور استفاده کنند و اقدامی را صورت دادند که نقض قوانین بین المللی بود.

آنهایی که این حملات را برضد قذافی صورت دادند در واقع مسئول شرایط کنونی در لیبی هستند چرا که ما اکنون پیامدهای این اقدام را مشاهده می کنیم.

وی در اشاره به اظهارات اخیر اد میلیبند نامزد حزب مخالف دولت انگلیس در انتخابات آتی که در اشاره به انگلیس و فرانسه آنها را مسئ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی بی سی/روزنامه نگارالجزایری: انگلیس وفرانسه مسئول شرایط کنونی لیبی هستند

بی بی سی/روزنامه نگارالجزایری: انگلیس وفرانسه مسئول شرایط کنونی لیبی هستند