مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 18:552015-04-25اقتصادي

با وجود افزایش بارش ها شاهد روان آب در آذربایجان شرقی نیستیم


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با وجود افزایش بارش ها شاهد روان آب در استان نیستیم و سرعت تبخیر به شدت در حال افزایش است و باید برای نفوذ پذیری آب تدبیری اندیشیده شود.

- " از تبریز،کریم مهری عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران کم آبی بر ضرورت روش های نوین در استفاده از منابع آبی تاکید کرد.

وی خواستار تحول در طرح های آبخیزداری در استان شد و گفت: با وجود افزایش بارش ها شاهد روان آب در استان نیستیم و سرعت تبخیر به شدت در حال افزایش است و باید برای نفوذ پذیری آب تدبیری اندیشیده شود.

مهری افزود: افزایش پوشش گیاهی خواهد توانست در زمینه فرو روی آب و تبدیل به روان آب موثر شود تا شاهد افزایش سطح رودخانه ها شویم.

باید مدل سازی در فضای سبز شهری تبریز انجام شود رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در جلوگیری از توسعه باغات گفت: این امر در فضای سبز تبریز مشاهده نمی شود و باید مدل سازی در زمینه فضای سبز شهری انجام شود.

وی تاکید کرد: تبدیل 90 درصد بارش ها به آب های فرو رو با تدابیر خاص و نیز فرهنگ سازی امکان پذیر است و در مصرف بهینه آب در دستگاه های دولتی نیز باید اقدام کنیم.

مهری از برنامه های اصلاح روش های آبیاری و آبیاری قطره ای و تحت فشار خبر داد و گفت: به میزان 40 درصد مصوب دست یافته ایم و در زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با وجود افزایش بارش ها شاهد روان آب در آذربایجان شرقی نیستیم

با وجود افزایش بارش ها شاهد روان آب در آذربایجان شرقی نیستیم