مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 12:002015-04-25سياسي

جلاد مخصوص صدام چگونه در دام افتاد؟


عزت الدوری در زمان فعالیت محرمانه حزب بعث عراق نقش به سزایی داشت و یکی از ارکان کودتای 17 جولای سال 1968 علیه محمد حسن البکر بود به طوری که دومین تانکی که وارد کاخ ریاست جمهوری شد توسط عزت الدوری هدایت می شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنسیم ،عزت الدوری در زمان فعالیت محرمانه حزب بعث عراق نقش به سزایی داشت و یکی از ارکان کودتای 17 جولای سال 1968 علیه محمد حسن البکر بود به طوری که دومین تانکی که وارد کاخ ریاست جمهوری شد توسط عزت الدوری هدایت می شد.

پس از این انقلاب، عزت الدوری مناصب زیادی را از جمله عضو شورای دولت کودتا، وزیر کشاورزی، رییس شورای عالی کشاورزی، وزیر کشور و معاون اول صدام را بر عهده داشت.

پیش از سال 1968 عزت الدوری به دلیل سطح پایین سواد خود و چندین بار شکست در زمان تحصیل در دوره دبیرستان مجبور به ترک تحصیل شد و به یخ فروشی در منطقه اعظمیه بغداد مشغول بود.

عزت الدوری با وجود به دنیا آمدن در خانواده ای سنی مذهب، تحت تعالیم صوفی گری قرار گرفت و جزیی از گروه وابسته به این مذهب یعنی نقشبندیه شد که بعد ها و پس از اشغال عراق توسط آمریکا، به یکی از گروه های تروریستی تحت فرماندهی الدوری تبدیل شد.

وی پنج زن و 26 فرزند از جمله 11 پسر و 13 دختر داشت که بسیاری از آنان در جنگ های عراق در زمان حکومت صدام کشته یا متواری شده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلاد مخصوص صدام چگونه در دام افتاد؟

جلاد مخصوص صدام چگونه در دام افتاد؟