مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 00:102015-04-24اقتصادي

چه کسانی در بورس یک ماهه 40 درصد سود کردند؟/ غیرحرفه ای ها صندوق بخرند


عملکرد بازار سهام در این ماه روایتگر این مهم است که امسال شرکت هایی که از محل تحریم ها بیشترین آسیب را دیده اند،بیشترین پتاسیل رشد را دارند.

- فروردین ماه بازار سهام به لطف تیک آف سه روزه ناشی از تفاهم سیاسی لوزان با رشد 7.

2 درصدی شاخص کل بورس تهران سپری شد،به تعبیری واضح تر سرمایه گذاری که در پایان اسفند 93 سهام همه شرکت های بورسی را خریداری می کرد درست در انتهای ماه نخست سال 94 می توانست 7 درصد سود به خانه ببرد.

هر چند بخشی از سودآوری 7 درصدی بازار سهام در فروردین ماه ناشی از تقسیم سود نقدی در مجامع است، اما در هر حال تلفیق سود نقدی (DPS) و تغییرات قیمت سهام (Capital Gain) بازدهی بورس را به نمایش می گذارد.

اما بازار سهام در شرایطی در ماه نخست سال بازدهی قابل اعتنا و بیش از سه برابر سیستم بانکی را از خود به نمایش گذاشت که سال گذشته دماسنج بازار سهام با نشان دادن افت 21 درصدی از سال سخت سرمایه گذاران این بازار حکایت می کرد.

بدین ترتیب می توان این گونه نتیجه گیری کرد که بورس تهران سال 94 را با امیدواری مضاعف نسبت به گذشته آغاز کرده و هر چند بخشی از صدرنشینی بازار سهام در ماه نخست سال به دلیل هیجان تفاهم لوزان بود،اما بورس در 18 روز معاملاتی خود در این ماه بیشتر متعادل بوده تا منفی کامل.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی در بورس یک ماهه 40 درصد سود کردند؟/ غیرحرفه ای ها صندوق بخرند

چه کسانی در بورس یک ماهه 40 درصد سود کردند؟/ غیرحرفه ای ها صندوق بخرند