مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اردیبهشت 1394 ساعت 13:502015-04-23بين الملل

نگرانی تاجیکستان از حضور عوامل داعش در شمال افغانستان


رییس آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان تاجیکستان نسبت به حضور عوامل داعش در شمال افغانستان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رستم نظرزاده رییس آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان از پیوستن برخی از گروه های جنبش طالبان در مناطق شمالی افغاستان به داعش اظهار نگرانی کرد.

وی که در نشستی خبری سخن می گفت، تاکید کرد، در حال حاضر و در استان های هم مرز با تاجیکستان یعنی ولایات بلخ ، کندز ، تخار و بدخشان افغانستان شاهد فعالیت گروه های افراطگرایی هستیم که بیش از گذشته امنیت منطقه را تهدید می کنند.

نظرزاده در ادامه افزود: با وجود ادعاهای نمایندگان عالی رتبه افغانستان در مورد توانایی مقاومت در برابر گروه های مخرب، همانا وضعیت در این کشور به ویژه در ولایات شمالی هم مرز با تاجیکستان پیچیده شده است.

رییس آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان، همچنین گفت، با توجه به نفوذ اخیر داعش در مناطق ذکر شده، گروه های مسلح جنبش طالبان در حال پیوستن به این گروه تروریستی هستند.

پیش از این نیز، ویکتور ایوانف رییس اداره فدرال خدمات و کنترل مواد مخدر روسیه گفته بود که با خروج نیروهای ناتو از افغانستان، مسئولیت حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی به دوش کشورهای منطقه، از جمله روسیه، سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی واگذار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی تاجیکستان از حضور عوامل داعش در شمال افغانستان

نگرانی تاجیکستان از حضور عوامل داعش در شمال افغانستان