مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اردیبهشت 1394 ساعت 05:402015-04-21سياسي

با حضور سلطانی فر نخستین انجمن میراث فرهنگی کشور در فارس تشکیل شد


با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نخستین انجمن میراث فرهنگی کشور در فارس تشکیل شد.

- " از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مسعود سلطانی فر که برای شرکت در مراسم یادروز سعدی به شیراز سفر کرده است در جمع اعضای انجمن میراث فرهنگی استان فارس گفت: احیای انجمن های میراث فرهنگی بعد از 10 سال صورت گرفته که امیدواریم تا 6 ماه دیگر این انجمن ها در تمام استان های کشور تشکیل و فعال شوند.

وی افزود: با توجه به محوطه های تاریخی بسیاری که در کشور وجود دارد و تأمین حفاظت از این محوطه ها با استفاده از یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی به صورت گسترده و کامل وجود ندارد از این رو باید از ظرفیت انجمن های میراث فرهنگی نهایت بهره را برد.

به گفته سلطانی فر انجمن های میراث فرهنگی در واقع امکانات و ظرفیت هایی هستند که از نیروهای مردمی و علاقه مندان و دلسوزان میراث فرهنگی تشکیل می شوند که به صورت یک شبکه گسترده آموزش های لازم را در مورد حفاظت از آثار تاریخی می بینند و با همکاری آنها میراث گرانبهای این مرز و بوم حفظ و حراست می شود.

وی با اشاره به اینکه 10 سال پیش این انجمن ها به طور کامل منحل شدند افزود: با توجه به این که ذخایر گرانبها و مجموعه های ارزشمند تاریخی کشور همواره از سوی عوامل مختلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با حضور سلطانی فر نخستین انجمن میراث فرهنگی کشور در فارس تشکیل شد

با حضور سلطانی فر نخستین انجمن میراث فرهنگی کشور در فارس تشکیل شد