مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اردیبهشت 1394 ساعت 05:402015-04-21فرهنگي

مدیرکل ارشاد مازندران تاکید کرد لزوم آشتی نسل جوان با ادبیات رو به فراموشی گذشته


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: باید نسل امروز جامعه اسلامی را با ادبیات گذشته و امروز آشتی داد.

- " از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احد جاودانی به مناسبت سالروز تولد شیخ اجل سعدی شیرازی در جمع کارکنان این نهاد، اظهار کرد: شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی آسمان ادب فارسی را با نور خیره کننده اش روشن ساخت و آن روشنی با چنان تلألویی همراه بود که هنوز پس از گذشت قرن ها از تاثیر آن کاسته نشده و این اثر تا پارسی برجا است همچنان برقرار می ماند.

وی با بیان اینکه سعدی کاروان شکر خود را از شیراز به تمام مرزهای این خاک سیر داد و به گوش عالمیان رساند ادامه داد: سعدی شاعری دست یاب و قابل فهم است، در عین قابل فهم بودن شعر سعدی از قرینه های بسیار عارفانه و عاشقانه خارج نیست.

این مسئول با اعلام اینکه سعدی یک شاعر کامل در همه عرصه هاست، تصریح کرد: روانی، سادگی و صمیمی بودن زبان شعر سعدی از خصوصیات شعری اش بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه باید نسل امروز را با ادبیات ارزشمند گذشته و امروزمان آشتی دهیم و نزدیک تر کنیم افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری که هویت فرهنگی مورد هجمه قرار گرفته ضرورت نزدیک شدن جوانان با فرهنگ ملی و ادبیات ارزشمند و فاخر گذشته احساس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل ارشاد مازندران تاکید کرد لزوم آشتی نسل جوان با ادبیات رو به فراموشی گذشته

مدیرکل ارشاد مازندران تاکید کرد لزوم آشتی نسل جوان با ادبیات رو به فراموشی گذشته