مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اردیبهشت 1394 ساعت 00:152015-04-20اقتصادي

مشروح سخنان میهمانان برنامه "تیتر امشب"/ بررسی قیمت خرید تضمینی گندم


با آغاز فصل خرید تضمینی گندم برخی کارشناسان و کشاورزان معتقدند که قیمت اعلام شده از سوی دولت غیرمنصفانه اما دولت معتقد است این قیمت متناسب با ملاکهای کارشناسی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، برنامه quotation mark تیتر امشب quotation mark دوشنبه شب شبکه خبر به بررسی این موضوع پرداخت.

دراین برنامه عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بخش کشاورزی از فعالیتهای پر خطراقتصادی ماست و کشاورز کنترلی بر خطرات طبیعی ندارد ضمن آنکه به این خطرات ریسک بازار نیز اضافه می شود.

عباس پاپی زاده افزود: در چنین شرایطی کشاورز باید با فروش محصول هزینه های تولید را تأمین و در کنار آن 30 درصد سود بانکی را نیز پرداخت کند.

وی گفت: بر اساس قانون مصوب سال 68، دولت موظف است هر سال پیش از شروع فصل کشت بر اساس متوسط تورم سال قبل قیمت تضمینی خرید گندم را محاسبه و اعلام کند.

پاپی زاده افزود: پارسال بانک مرکزی قیمت هزار و 50 تومان و تورم 25 و سه دهم درصد را اعلام کرده بود بدین معنی که اگر بخواهیم 25 درصد به هزار و 50 تومان اضافه کنیم قیمت بین 1300 تا 1400 تومان می شود.

وی اظهار داشت: دولت با وجود آنکه برای اصناف مختلف قیمتها و دستمزدها را افزایش داده متأسفانه به قشر کشاورز کمتر توجه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشروح سخنان میهمانان برنامه "تیتر امشب"/ بررسی قیمت خرید تضمینی گندم

مشروح سخنان میهمانان برنامه "تیتر امشب"/ بررسی قیمت خرید تضمینی گندم