مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 فروردین 1394 ساعت 22:152015-04-20فرهنگي

سعدی شاعر سفر، حکمت و صلح است


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با توجه به اینکه سعدی شاعر سفر، حکمت و صلح است آثار خود را در قالب ادبیاتی قابل فهم و حکمت آمیز برای عامه مردم بیان کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم مسعود سلطانی فر شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی اظهار داشت: سعدی شیرازی آثار و ادبیات خود را به دلیل سفر به چهارگوشه دنیا برگرفته از تجربیات ناب و قابل فهم برای عامه مردم بیان کرده است.

وی با بیان اینکه ایران را شاهراه اتصال تمدن ها و فرهنگ ها دانسته اند که آمادگی ترکیب تمدن های گوناگون را دارد افزود: این موضوع نه تنها ایران را به میعادگاه تمدن های مختلف تبدیل کرد بلکه سبب شد ایرانیان پیش از هر تمدن دیگر آوای اسلام را شنیده و به آن ایمان بیاورند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه از گذشته فرهنگ، تمدن و ادبیات را به سفر و دنیادیدگی پیوند داده اند افزود: شاعران، بزرگان و اندیشمندانی که در ایران چشم به جهان گشودند از طلایه داران پیوند تمدن ایرانی و اسلامی بودند که از این بزرگان می توان از ابوریحان بیرونی، ناصر خسرو و سعدی شیرازی یاد کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تأکید بر اینکه می توان از سعدی شیرازی به عنوان شاعر سفر، حکمت و صلح یاد کرد خاطرنشان کرد: شیخ اجل سعدی شیرازی از میان حکم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعدی شاعر سفر، حکمت و صلح است

سعدی شاعر سفر، حکمت و صلح است