مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 فروردین 1394 ساعت 01:252015-04-19بين الملل

کلیسای ارتدوکس شرق آزادی دو اسقف ربوده شده در سوریه را خواستار شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از بیروت، کلیسای ارتدوکس شرق روز یکشنبه از جامعه جهانی دعوت کرد برای کسب اطلاع درباره سرنوشت دو اسقفی که دو سال پیش در استان حلب در شمال سوریه ربوده شدند، بسیج شود.

بیست و دوم آوریل 2013 مردان مسلح بولوس یازیجی، اسقف اتدوکس کلیسای یونانی حلب، دومین شهر سوریه، و یوحنا ابراهیم، سراسقف ارتدوکس سریانی همان شهر را در محله کفر دائل ربودند.

از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

یوحنا یازیجی، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس آنتیوش، که برادر یکی از دو اسقف ربوده شده است، اعلام کرد ما امیدواریم که این دو اسقف زنده باشند، اما متاسفانه همه جهان سکوت اختیار کرده است و هیچ کس در این باره مدارک ملموس در اختیار ما قرار نمی دهد .

سراسقف یازیجی که در گفتگویی مطبوعاتی در لبنان سخن می گفت، از کل جامعه جهانی و سازمان های بین المللی خواست برای کسب اطلاع درباره سرنوشت آنها بسیج شوند.

وی با ابراز تاسف گفت ما تلاش کردیم با همه کسانی که می توانند در این زمینه کمک کنند مذاکره کنیم اما متاسفانه سکوت کاملی حکم فرماست .

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه از آغاز جنگ سوریه که چهار سال از آن می گذرد، ده ها هزار نفر در این کشور ربوده یا ناپدید شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیسای ارتدوکس شرق آزادی دو اسقف ربوده شده در سوریه را خواستار شد

کلیسای ارتدوکس شرق آزادی دو اسقف ربوده شده در سوریه را خواستار شد