مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 فروردین 1394 ساعت 13:102015-04-19سياسي

نحوه تصویب یکجای طرح های با بیش از 50 ماده مشخص شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) نحوه تصویب یکجای طرح ها و لوایح دارای بیش از 50 ماده را تعیین کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ماده هشت این طرح را به تصویب رساندند که بر اساس آن با درخواست یک دوم نمایندگان و رای دو سوم مجلس امکان تصویب یک جای طرح ها و لوایح دارای بیش از 50 ماده وجود خواهد داشت.

در این ماده همچنین آمده است: طرح ها و لوایحی که بیش از 50 ماده، تبصره با جزء داشته باشد، پس از تصویب کلیات، تا قبل از پایان رسیدگی به جزییات چنانچه بیش از یک دوم مجموع نمایندگان با ارائه درخواست کتبی به هیات رییسه مجلس تقاضای تصویب کل یا بیش از 50 ماده یا تبصره یا جزء مشخص از طرح و لایحه را بدون طرح پیشنهادهای چاپ شده داشته باشند.

در این صورت با صحبت یکی از درخواست کنندگان و صحبت دو مخالف و دو موافق به ترتیب یک مخالف و یک موافق هر کدام حداکثر 5 دقیقه پیشنهاد تصویب کل مواد یا مواد و یا تبصره ها و اجزای تعیین شده به رأی گذاشته می شود، در صورت تصویب مجلس با رأی دوسوم نمایندگان حاضر در همان جلسه یا جلسه بعدی، کل مواد یا مواد یا تبصره ها و یا اجزای مشخص شده به ترتیب توسط یکی از اعضای ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه تصویب یکجای طرح های با بیش از 50 ماده مشخص شد

نحوه تصویب یکجای طرح های با بیش از 50 ماده مشخص شد