مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 فروردین 1394 ساعت 13:002015-04-19پزشكي

سیگار؛ عامل کاهش سن مراجعه به بیمارستان


رییس انجمن پزشکان متخصص داخلی کشور گفت: در ازای کشیدن 10 نخ سیگار، خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی در مردان 18 درصد و در زنان 31 درصد بیشتر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایرج خسرونیا گفت: نیکوتین و مواد سمی موجود در سیگار با آسیب رساندن به مژک های میکروب زدایی در سیستم ریوی شده و پیشرفت بیماری های ریوی و به دنبال آن نارسایی قلب و ریه را سبب می شود.

وی افزود: اختلال در سیستم دفاعی بدن در پیشگیری از بیماری های عفونی، باعث شیوع بیشتر بیماری های عفونی در معتادان به دخانیات می شود.

افزایش کلسترول نیز عامل بروز آترواسکلروز و انسداد عروقی، به خصوص تنگی عروق کرونر است که می تواند باعث بیماری های ایسکمیک قلب و در ادامه باعث انفارکتوس قلبی شود.

خسرونیا با اشاره به افزایش 50 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی در مصرف کنندگان دخانیات یادآور شد: در ازای کشیدن 10 نخ سیگار، خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی در مردان 18 درصد و در زنان 31 درصد بیشتر می شود.

پژوهش ها نشان می دهد که در افراد سیگاری احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، به خصوص در زنان بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه سالم، 30 دقیقه ورزش روزانه، کنترل وزن، عدم مصرف الکل و عدم استعمال دخانیات نشانه یک زندگی سالم و کاهش بسیار زیاد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در افراد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگار؛ عامل کاهش سن مراجعه به بیمارستان

سیگار؛ عامل کاهش سن مراجعه به بیمارستان