مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 فروردین 1394 ساعت 11:002015-04-19بين الملل

قفل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان باز شد


با امضای موافقت نامه دولت های چین و پاکستان، قفل احداث خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان که به علت کمبود منابع مالی، بسته مانده بود، گشوده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، براساس قراردادی که در سال 1387 میان ایران و پاکستان به امضا رسید باید تا دسامبر سال 2014 میلادی گاز ایران به پاکستان ارسال می شد، اما به علت ناتوانی اسلام آباد در تامین منابع مالی، روند احداث بخش پاکستانی این خط لوله متوقف شده بود.

کار ساخت بخشی از خط لوله که در خاک ایران قرار دارد تقریبا به پایان رسیده، اما اسلام آباد صرفا در 21 اسفندماه سال 1391 ساخت نمادین این خط لوله را کلنگ زنی کرد.

با پایان مهلت پاکستان برای احداث خط لوله واردات گاز از ایران در دسامبر 2014، تهران می تواند برای طلب خسارت تاخیر در ساخت این خط لوله به مراجع داوری بین المللی شکایت کند.

اما به گفته بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران، قرار است که مذاکراتی بین تهران و اسلام آباد انجام شود تا ضمن تعیین مهلت زمانی بیشتر به پاکستان برای احداث این خط لوله، در برخی مواد این قرارداد نیز تجدید نظر شود.

اگرچه هنوز، مذاکرات نهایی ایران و پاکستان برای تغییر مواد این قرارداد انجام نشده، اما اقدام دولت چین در سرمایه گذاری مالی برای احداث این خط لوله می تواند قفل چندین ساله صادرات گاز به پاکستان را بگشاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قفل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان باز شد

قفل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان باز شد