مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 فروردین 1394 ساعت 10:002015-04-19فرهنگي

رد پای قیصر در عرصه رُمان و ادبیات


وقتی مجموعه شعرهای کیمیایی نیز به نام «زخم عقل» منتشر شد دیگر نمی شد او را تنها متعلق به هنر سینما دانست و می توان گفت با دو رمان و از امروز سه رمان و مجموعه شعر او یک چهره ادبی هم هست ولو قصد نخست او فیلم ساختن بوده باشد.

- وقتی مجموعه شعرهای کیمیایی نیز به نام زخم عقل منتشر شد دیگر نمی شد او را تنها متعلق به هنر سینما دانست و می توان گفت با دو رمان و از امروز سه رمان و مجموعه شعر او یک چهره ادبی هم هست ولو قصد نخست او فیلم ساختن بوده باشد.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- عصر امروز قرار است مراسم رونمایی از رمان تازه و سومین اثر داستانی مسعود کیمیایی-کارگردان نامدار ایرانی- در مکتب تهران برگزار شود؛ داستانی با عنوان سرودهای مخالف، ارکستر بزرگ ندارند .

47 سال از روزی می گذرد که سینمای ایران این نام را شناخت و تا امروز 30 فیلم بلند و کوتاه در کارنامه او ثبت شده و البته چنان که همه می دانند شناسنامه مسعود کیمیایی همچنان فیلم قیصر است که سینمای ایران را از به قبل و بعد از خود تقسیم کرد و از در غلتیدن در جریان فیلمفارسی رهانید و فیلم ایرانی را معرفی کرد.

منتقدان کیمیایی اما طی همه این سال ها او را به رواج لمپنیزم متهم کرده اند چرا که معتقدند مولفه ای چون چاقو و انتقام شخصی و اجرای عدالت به خاطر اثبات رفاقت و خارج ازهنجارهای رسمی را تبلیغ کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای قیصر در عرصه رُمان و ادبیات

رد پای قیصر در عرصه رُمان و ادبیات