مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 فروردین 1394 ساعت 04:452015-04-19سياسي

استاد نمونه کشاورزی دانشگاه های اردبیل: کشاورزان از کشت چندمرحله ای پرهیز کنند


استاد نمونه کشاورزی دانشگاه های اردبیل گفت: کشاورزان ما باید از کشت چندمرحله ای در طول یک سال زراعی پرهیز کنند چرا که این امر به خاک و منابع ارزشمند بخش کشاورزی ضربه می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از اردبیل، نوری قنبلانی شامگاه شنبه در همایش مقابله با خشکسالی در فرمانداری اردبیل اظهار کرد: به رغم برخی ادعاها ما در کشور هنوز به بخش کشاورزی ارزش و بها ندادیم در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت بخش کشاورزی، تولید محصولات، سرمایه گذاری و رونق صنایع وابسته بخش کشاورزی تاکید کرده است.

وی بهره گیری از روش های نوین را در آبیاری به دلیل کمبود منابع آب یادآور شد و گفت: بهره گیری از روش تیپ در آبیاری مدرن با استقبال خوبی روبه رو شده و دولت نیز اعتبار خوبی را در بودجه سالانه برای تقویت این حوزه در نظر گرفته است.

قنبلانی اهمیت مسئولان را در احیای باغات و اراضی زراعی و تغییر الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه ای یادآور شد و گفت: ما با تحقیق و پژوهش و بررسی های مختلف تلاش می کنیم تا ارقام مقاوم در برابر کم آبی را تغییر داده و امکان کشت جایگزین را در محصولاتی همچون گندم و سیب زمینی فراهم کنیم.

استاد نمونه کشاورزی دانشگاه های اردبیل ادامه داد: ما باید به ارقامی روی آوریم که نیاز آبی آن کم بوده و بر اساس تحقیق و پژوهش راهکارهای منطقی برای تولید بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد نمونه کشاورزی دانشگاه های اردبیل: کشاورزان از کشت چندمرحله ای پرهیز کنند

استاد نمونه کشاورزی دانشگاه های اردبیل: کشاورزان از کشت چندمرحله ای پرهیز کنند