مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 فروردین 1394 ساعت 18:352015-04-18پزشكي

دلایل مرگ 9 نوزاد در یک بیمارستان


همچنین بیش از 60 درصد زایمان های انجام شده در این بیمارستان از زایمان های پرخطر به شمار می آیند که معمولا با درصد بالایی از مرگ و میر نوزاد همراه است.

- برخی کارشناسان، شیوع عفونت های بیمارستانی در کشور را بین 10 تا 15 درصد عنوان می کنند؛ عفونت هایی که گاهی مانند عفونت اخیر در بیمارستان ولیعصر (عج) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) خبرساز می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در خبرها آمده است که 9 نوزاد بستری در NICU بیمارستان یاد شده فوت کرده اند این در حالی است که منابع آگاه اعلام کرده اند که فقط سه نوزاد از 9 نوزاد یاد شده به عفونت بیمارستانی مبتلا شده اند و بقیه بر اثر عوامل دیگری همچون نارسی و مشکلات زمینه ای جان خود را ازدست داده اند.

هرچند نارس بودن نوزاد، ناهنجاری های مادرزادی و پایین بودن قابل توجه وزن زمان تولد یا بیماری های جدی زمینه ای مانند پنومونی، هیدروسفالی و تشنج از جمله علل مرگ این نوزادان از سوی مسوولان نظام سلامت عنوان شد اما آنچه بیش از همه ذهن افکار عمومی را درگیر کرد، علت مرگ برخی از این نوزادان به دلیل عفونت بیمارستانی بود.

**عفونت بیمارستانی چیست؟به طور کلی عفونت بیمارستانی به عفونتی اطلاق می شود که در طول زمان بستری بودن در بیمارستان ایجاد می شود و هنگام پذیرش بیمار وجود نداشته و در دوران نهفتگی هم نبوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل مرگ 9 نوزاد در یک بیمارستان

دلایل مرگ 9 نوزاد در یک بیمارستان