مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 فروردین 1394 ساعت 15:052015-04-18پزشكي

در خوردن چغاله بادام احتیاط کنید


گاهی میوه ها توسط فروشنده ها با آب جوی، چاه و دیگر آب های غیرخوراکی و ناسالم شسته می شوند و متاسفانه افراد بدون در نظر گرفتن مسایل بهداشتی آن را مصرف می کنند و به بیماری های گوارشی دچار می شوند.

- مسئول تغذیه مرکز بهداشت بجنورد گفت: مسمومیت، شایعترین عارضه مصرف چغاله بادام تلخ مزه در فصل بهار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهلا جودت اظهار کرد: چغاله بادام هایی که مقداری تلخی دارد، حاوی مقدار کمی اسید سیانوریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور است که مصرف زیاد آن می تواند به مسمومیت منجر شود.

وی افزود: گاهی میوه ها توسط فروشنده ها با آب جوی، چاه و دیگر آب های غیرخوراکی و ناسالم شسته می شوند و متاسفانه افراد بدون در نظر گرفتن مسایل بهداشتی آن را مصرف می کنند و به بیماری های گوارشی دچار می شوند.

بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی دستگاه گوارش ناشی از مصرف آب و مواد غذایی آلوده است که می تواند افراد بی احتیاط را در تمام سنین مبتلا کند و عوارضی نظیر کاهش شدید آب و املاح بدن، سوراخ شدن روده، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت و زردی ایجاد کند.

جودت ادامه داد: مسمومیت های غذایی ناشی از باکتری هایی نظیر باسیلوس سرئوس و استافیلوکوک اورئوس نیز از جمله بیماری هایی است که بر اثر مصرف میوه و غذای آلوده فرد را مبتلا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در خوردن چغاله بادام احتیاط کنید

در خوردن چغاله بادام احتیاط کنید