مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 فروردین 1394 ساعت 13:452015-04-18سياسي

برخی با پول های کثیف افراد را وامدار خود می کنند


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برای حل مشکل پولشویی و ممانعت از ورود این پول ها به چرخه اقتصاد و سیاست که به رانت منجر می شود، همه مسئولان بسیج شوند، می توان ادعا کرد که اصلاحات اساسی در حوزه سیاست و اقتصاد صورت گرفته و مانع افزایش قدرت کاذب پولشویان شده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ سیدسعید زمانیان دهکردی افزود: همین افراد و بعضا جریان های سیاسی با پول های بادآورده، افرادی را وامدار خود می کنند تا از قدرت و نفوذ آنها در بخش های سیاسی و اقتصادی کشور بهره مند شوند و از رانت قدرت به نفع خود استفاده کنند.

وی گفت: ورود پول های کثیف به چرخه اقتصاد، علاوه بر ایجاد تورم در کشور، تعادل سیستم عرضه و تقاضا را به هم می زند و سطح درآمدهای خانوار را به شکل زیادی دستخوش تغییر می کند.

زمانیان افزود: قانونی کردن درآمدهای غیرقانونی، مشروع کردن پول های نامشروع و تبدیل پول های کثیف ناشی از اعمال خلاف به پول های تمیز مصداق بارز پولشویی است.

وی ورود انواع پول از کانال های مختلف قاچاق، خرید و فروش مواد مخدر و واردات کالاهای غیرمجاز به چرخه اقتصاد را نوعی پولشویی دانست و افزود: درآمدهای حاصل از قاچاق کالا به نحوی است که افرادی از طریق قاچاق و شرکت در معاملات پرسود دولتی که خارج از عرف طبیعی صورت می گیرد، پول بیشتری بدست می آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی با پول های کثیف افراد را وامدار خود می کنند

برخی با پول های کثیف افراد را وامدار خود می کنند