مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 فروردین 1394 ساعت 22:402015-04-09پزشكي

نشانه های ترس، اضطراب در نقاشی کودکان


بهترین نقاشی که نشان دهنده سلامت روان در کودک است، کشیدن خانه با دودکش، پرده، پنجره، درب و آنتن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، حکیم آقایی با اشاره به اینکه نقاشی کودکان می تواند نشان دهنده حالات خلقی آنها باشد، به فارس اظهارداشت: خطوط نازک و هماهنگ در نقاشی کودک نشان دهنده سازگاری کودک است و کودکانی که نسبت به محیط سازگارترند در نقاشی خود از خطوط هماهنگ تری استفاده می کنند.

وی افزود: کودکانی که از خطوط کوچک و فشرده استفاده می کنند از موضوعی ناراحت هستند و این خطوط می تواند نشان دهنده ناراحتی درونی آنها باشد.

این روانشناس بالینی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهند کودکانی که در نقاشی خود از خطوط مارپیچ استفاده می کنند پرخاشگری بیشتری نسبت به سایر کودکان نشان می دهند همچنین خطوط نازک و ملایم مبین احساسات عاطفی کودک است.

این متخصص حوزه بهداشت روان تصریح کرد: برخی کودکان خجالتی هستند و جوش و خروش کمتری دارند، این ویژگی ها با کشیدن خطوط کوتاه و کمرنگ خود را نشان می دهند.

کودکانی که از خطوط کوتاه در نقاشی خود استفاده می کنند خجالتی و آنهایی که نقاشی خود را با خطوط کمرنگ می کشند کمبود جوش و خروش دارند همچنین اگر در صفحه نقاشی غذاهای خالی بیشتری وجود داشته و نقاشی کودک کوچک باشد می توان به اعتماد به نفس پایین کود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های ترس، اضطراب در نقاشی کودکان

نشانه های ترس، اضطراب در نقاشی کودکان