مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 فروردین 1394 ساعت 03:402015-04-02بين الملل

الجزیره: اختلاف 1+5 به علت مخالفت روسیه با خودکار بودن بازگشت تحریمهاست


" خبرگزاری صدا و سیما - خبرنگار الجزیره مدعی شد : اختلاف موجود در پنج بعلاوه یک به علت مخالفت روسیه با خودکار بودن بازگشت تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضد ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره ، عیسی طیبی خبرنگار این شبکه در لوزان سوییس درباره مذاکرات هسته ای ایران با پنج بعلاوه یک گفت : در حال حاضر لوران فابیوس نیز به لوزان بازگشته است اما این مذاکرات درحال حاضر به نظر می رسد به طرف احتمالات سختتری از عدم توافق پیش می رود.

مسئله دیگری که باید به آن تاکید کنم این است که به نظر می رسد اختلاف شامگاه امروز در خصوص مسئله ای است که ایران مطرح کرده و آن اصرار بر حق خود در ادامه گسترش هسته ای و مسائل هسته ای مربوط به سانتریفیوژها مرتبط است.

این پافشاری ایران موجب شده است اروپاییها تا این لحظه سه بار نشست برگزار کنند و به دنبال راه حلی برای مجبور کردن ایران به منظور موافقت با اصل خودکار بودن اعمال تحریمهای سازمان ملل متحد باشند.

اروپاییها می توانند با کاهش تحریمها علیه ایران در چارچوب قطعنامه های سازمان ملل متحد بین سالهای دو هزار و شش تا دو هزار و ده موافقت کنند اما آنها می گویند باید اصل جدیدی به این توافق اضافه شود که آن اصل بازگشت خودکار تحریمها بدون مراجعه به شورای امنیت است که این چیزی است که روسیه آن را رد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزیره: اختلاف 1+5 به علت مخالفت روسیه با خودکار بودن بازگشت تحریمهاست

الجزیره: اختلاف 1+5 به علت مخالفت روسیه با خودکار بودن بازگشت تحریمهاست