مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 فروردین 1394 ساعت 23:102015-04-01اقتصادي

اقتصاد مقاومتی باید به باور و اعتقاد عملی تبدیل شود


سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با حداکثرسازی ظرفیت درون زای اقتصاد ملی و حداقل سازی اسیب پذیری از بحران های محیطی می تواند به الگویی جهانی تبدیل شود.

ساسان شاه ویسی _ اقتصاددان- در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب گفت : این الگو می تواند حتی به کشورهای درگیر در بحران مالی اقتصادی هم کمک کند و باید به باور و اعتقاد عملی تبدیل شود.

وی افزود : خانواده ها نیز در مسیر کمک به تحقق اقتصاد اسلامی با تغییر سبک زندگی خود به سمت الگوی اسلامی می توانند این روش را در خریدهای نوروزی امسال اعمال و تقاضاهای خرید را ساماندهی کنند که جایگاه متغیرهای اقتصاد خرد را در این سیاست ها نشان می دهد.

این اقتصاددان با تاکید بر ضرورت ثبات اقتصادی و اصلاح ساختاری تولید و توزیع و اصلاح الگوی مصرف منابع گفت : از سوء مدیریت اقتصادی و تخصیص های نابهینه باید فاصله بگیریم و اقتصاد ایران در کنار تعاملات بین المللی به اصلاح ساختاری هم نیاز دارد تا ضریب کارآمدی تخصیص منابع افزایش یابد.

این اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش بنیان است ، گفـت : دانشمندان و اندیشمندان زیادی داریم و می توانیم مانند نانو فناوری و فناوری های برتر در این عرصه هم به پیشرفت برسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد مقاومتی باید به باور و اعتقاد عملی تبدیل شود

اقتصاد مقاومتی باید به باور و اعتقاد عملی تبدیل شود