مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 فروردین 1394 ساعت 14:252015-04-01اقتصادي

روستای صخره ای کندوان رکورد گردشگری زد


این روستای شگفت انگیز با خانه های مخروطی شکل و از جهتی شبیه کندوی زنبور عسل که نام کندوان نیز از آن گرفته شده است، با قدمتی هفت هزار ساله، آب و هوایی مسحور کننده و طبیعتی عجیب همه ساله پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر از سراسر دنیاست.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: بازدید گردشگران از روستای صخره ای کندوان در 12 روز نخست امسال با بیش از 60 هزار گردشگر رکورد زد.

فرزین حق پرست در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین بازدید کننده از آثار تاریخی و موزه های استان با حدود 40 هزار نفر مربوط به کلیسای سنت استپانوس جلفا بود که با سفر روزانه حدود پنج هزار گردشگر به کندوان، رکورد بازدید در استان به این روستای صخره ای اختصاص یافت.

وی رصدخانه مراغه و موزه آذربایجان تبریز را به ترتیب در رتبه های بعدی پربازدیدترین اماکن در سطح استان معرفی کرد.

روستای صخره ای کندوان در استان آذربایجان شرقی از منحصر به فردترین و نادرترین روستاهای دنیاست که مناظر بدیع و زیبای آن چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد و او را به تحیر وا می دارد و بارزترین تفاوتش با دو روستای مشابه در ترکیه و آمریکا جاری بودن زندگی در آن است.

این روستای شگفت انگیز با خانه های مخروطی شکل و از جهتی شبیه کندوی زنبور عسل که نام کندوان نیز از آن گرفته شده است، با قدم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای صخره ای کندوان رکورد گردشگری زد

روستای صخره ای کندوان رکورد گردشگری زد