مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 فروردین 1394 ساعت 11:452015-03-31اقتصادي

جزییات قیمت بنزین در سال 94


با تصویب سقف درآمد 48 هزار میلیارد تومانی دولت ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها همانند سال گذشته، قیمت فراورده های نفتی در سال آینده افزایش نخواهد یافت.

- بنزین به عنوان کالایی استراتژیک و به دلیل حجم بالای مصرف آن در کشور و آثار قیمتی که روی تعیین نرخ کالاهای دیگر و در نهایت نرخ تورم دارد، همواره از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است، در این راستا رکورد مصرف این فراورده نفتی، افزایش قیمت، توقف تولید بنزین با استفاده از ریفورمیت پتروشیمی ها از جمله اتفاقاتی بود که در سال گذشته موجب شد بنزین در صدر اخبار قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصرف بنزین کشور برای اولین بار در تعطیلات نوروز 1393 سه رقمی شد و در روز دوازدهم فروردین ماه از مرز 100 میلیون لیتر در روز گذشت تا اینکه در تعطیلات نوروز در مجموع حدود 1.

5 میلیارد لیتر بنزین در کشور سوخت شد.

افزایش قیمت در قالب گام دوم هدفمندی یارانه هاهمچنین اوایل اردیبشهت سال 1393 قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در قالب اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه ها افزایش یافت؛ به طوری که قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای 700 تومان و هر لیتر بنزین آزاد هزار تومان اعلام شد.

اما یکی دیگر از مسائلی که در سال گذشته به شدت مورد بحث قرار گرفت و موافقان و مخالفان بسیاری داشت ،تولید بنزین با ریفورمیت پتروشیمی ها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات قیمت بنزین در سال 94

جزییات قیمت بنزین در سال 94