مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 فروردین 1394 ساعت 19:202015-03-30حوادث

یک پلنگ در کازرون تلف شد


یک قلاده پلنگ در حوالی «کوه قبله» کازرون استان فارس در اثر برخورد با خودرو تلف شد.

- یک قلاده پلنگ در حوالی کوه قبله کازرون استان فارس در اثر برخورد با خودرو تلف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، سید علی اکبر کاظمینی مدیر موسسه محیط زیستی سیزده فروردین به مهر گفت : حوالی ساعت هشت شب گذشته پلنگی در منطقه سه راهی راهدار کازرون از کوه قبله پایین می آمده و به نظر می رسد برای خوردن آب به طرف رودخانه شاپور می رفته که در جاده با یک خودروی سواری برخورد کرده است.

وی گفت: نوک بینی و سر پلنگ با ماشین برخورد کرده که احتمالا منجر به ضربه مغزی پلنگ و از بین رفتن آن شده ولی در دیگر نقاط بدن پلنگ هیچ گونه آسیبی مشاهده نمی شود.

مدیر موسسه سیزده فروردین اضافه کرد: پلنگ بسیار قوی جثه و از نظر فیزیک بدنی سالم بوده است، ماهیچه ها و نوع سیستم استخوان بندی حاکی از آن است که پلنگ به خوبی تغذیه می شده و در مجموع 54 کیلو وزن داشته و طول آن از نوک بینی تا انتهای دم دو متر و 20 سانتی متر است.

کاظمینی اظهار داشت: پیش از این گزارش علمی در خصوص وجود پلنگ در این کوه ارائه نشده بود ولی گزارش های محلی حاکی از وجود چندین پلنگ در این منطقه بود و قطعا با توجه به این فصل این پلنگ جفت داشته و جفتش در همان منطقه است و ممکن است به زودی شاهد حضور ماده پلنگی با چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پلنگ در کازرون تلف شد

یک پلنگ در کازرون تلف شد