مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 فروردین 1394 ساعت 05:202015-03-30بين الملل

شین هوا / چین تلاش برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای ایران را خواستار شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از لوزان ، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه از همه طرف های دخیل در مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران خواست از فرصت به دست آمده استفاده کنند و با انعطاف پذیری و اراده سیاسی در جهت به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای ایران گام بردارند.

وانگ صبح روز یکشنبه وارد شهر لوزان سوییس شد و این اظهارات را در مذاکرات دوجانبه خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بیان کرد که یک ساعت طول کشید.

وزیر امور خارجه چین تصریح کرد در مذاکرات ایران پیشرفت قابل توجهی به دست آمده است و دستیابی به یک موافقتنامه جامع به سود همه طرف ها ازجمله ایران است.

وانگ افزود چین که موضعی بیطرفانه و عادلانه را دنبال می کند به همکاری با تلاش های مثبت در جهت پیشبرد این مذاکرات ادامه خواهد داد.

وی در مذاکرات با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز از همه طرف ها خواست از این فرصت مذاکرات برای حل مسائل مهم باقی مانده استفاده کنند و به موافقتنامه ای دست یابند که قابل پذیرش برای همه طرف ها باشد.

وانگ همچنین مذاکراتی دوجانبه را نیز با همتاهای خود از فرانسه ، آلمان ، اتحادیه اروپا و روسیه برگزار کرد.

وی تاکید کرد این مذاکرات نفس گیر وارد مرحله نهایی شده است و همه طرف ها باید برای یک تصمیم سیاسی قطعی با یکدیگر همکاری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شین هوا / چین تلاش برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای ایران را خواستار شد

شین هوا / چین تلاش برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای ایران را خواستار شد