مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 فروردین 1394 ساعت 12:152015-03-28پزشكي

آنچه زنان باردار باید برای زایمان به موقع بدانند


رییس انجمن علمی مامایی ایران گفت: عفونت های بی علامت زنانه و افزایش بیش از حد حجم مایع آمنیوتیک می تواند موجب پارگی کیسه آب شود، همچنین گاهی پارگی کیسه آب در اواخر بارداری علامت وقوع زایمان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، ناهید خداکرمی درباره پارگی کیسه آب در دو ماهگی اظهار داشت: حجم مایع آمنیوتیک در دو ماهگی آن قدر زیاد نیست که فرد با حجم زیادی از آن مواجه باشد، بنابراین ممکن است فرد بر اثر افزایش هورمون ها و بزرگ شدن لگن و فشاری که به مجاری ادرار و مثانه وارد می شود باعث تکرر و بی اختیاری ادرار می شود.

* حجم مایع آمنیوتیک در سه ماهه دوم و سوم بارداری افزایش می یابدعضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حجم مایع آمنیوتیک در سه ماهه دوم و سوم بارداری افزایش پیدا می کند، در صورتی که ترشحات مادر شفاف و ناگهانی باشد احتمال پارگی کیسه آب وجود دارد که در این صورت باید به ماما یا پزشک متخصص زنان مراجعه کرد.

وی افزود: تشخیص نهایی با انجام نوعی تست تعیین PH میسر است و برای تأیید بیشتر از سونوگرافی نیز استفاده می شود که در آن حجم مایع آمنیوتیک نسبت به سن بارداری تعیین می شود، چنانچه حجم این مایع کاهش پیدا کرده باشد، تشخیص پارگی کیسه آب داده می شود و اگر حجم مایع آمنیوتیک طبیعی باشد مادر می تواند مراقبت را طبق روال گذشته داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه زنان باردار باید برای زایمان به موقع بدانند

آنچه زنان باردار باید برای زایمان به موقع بدانند