مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 فروردین 1394 ساعت 00:552015-03-26سياسي

چرا 11 فروردین در مذاکرات مهم است؟


در حالی که این سوال در افکار عمومی مطرح است که 11 فروردین چه اتفاقی در مذاکرات هسته ای رخ خواهد داد، سید عباس عراقچی می گوید: امیدواریم در 11 فروردین در نقطه ای باشیم که بتوانیم بگوییم آیا می توان به یک توافق رسید یا خیر؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، او و مجید تخت روانچی، دیگر عضو تیم مذاکره کننده هسته ای، در گفت وگوهای جداگانه با هفته نامه مثلث، آخرین دیدگاه هایشان را در این باره بیان کرده اند.

عراقچی در این گفت و گو اعلام کرده است: 11 فروردین، ضرب الاجل نیست ولی تاریخی است که طرفین تصمیم گرفته اند تا این تاریخ حداقل به یک گره گشایی در موضوعات موجود رسیده باشند؛ یعنی به نقطه ای برسیم که بگوییم توانستیم به راه حل برسیم و قفل ها را باز کنیم و حالا حداقل سه ماه دیگر باید ادامه دهیم تا کار را تمام کنیم.

اما اگر در آن تاریخ به این نتیجه برسیم که قفل ها سر جای خودشان باقی هستند، ممکن است بگوییم برای چه ادامه دهیم؟ وقتی ما نمی توانیم قفل ها را باز کنیم جزییات را هم نخواهیم توانست؛ بنابراین تاریخ دهم فروردین یا آخر مارس تاریخی است که ما بتوانیم در آخرش جمع بندی کنیم که آیا این توافق شدنی است یا خیر.

اگر جمع بندی کنیم که شدنی است باز هم به این معنی نیست که به توافق رسیده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا 11 فروردین در مذاکرات مهم است؟

چرا 11 فروردین در مذاکرات مهم است؟