مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1393 ساعت 22:502015-03-07پزشكي

سطح ویتامین D در بین ایرانیان پایین است/نقش ویتامین D در کاهش ابتلا به MS


دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغرواعصاب ایران به تاثیر ویتامین D در کاهش ریسک ابتلا به بیماری MS بر اساس تحقیقات انجام شده اشاره کرد و گفت: - سطح ویتامین D در همه افراد پایین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی "خبرگزاری دانشجو"،" به نقل از روابط عمومی انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران، مسعود نبوی با بیان اینکه این روزها بحث تاثیر ویتامین D در بیماری های مغز و اعصاب بسیار داغ است، اظهار داشت: ویتامین D دو نقش اساسی در بدن دارد که تنظیم کلسیم و استخوان سازی و تعدیل و ایمن سازی بدن از آن جمله است.

وی افزود: بدن ویتامین D را به انواع مختلف جذب می کند و علاوه بر نور آفتاب، در برخی مواد غذایی چون ماهی و مکمل ها یافت می شود.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در دنیا، سطح خونی ویتامین D در همه افراد پایین است، گفت: البته نتایج نهایی تحقیقات انجام شده متفاوت و متناقض بود، اما با توجه به نقش و تاثیر مثبت ویتامین D در بدن پیشنهاد شده است در برخی بیماری ها مورد توجه قرار بگیرد.

نبوی ادامه داد: به عنوان مثال در تحقیقات ارتباط کاهش ویتامین D با ریسک ابتلا به MS اثبات شده و دانشمندان پیشنهاد کرده اند که به منظور کاهش التهاب مغز برای مبتلایان به بیماری های نقص ایمنی چون MS ویتامین D تجوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح ویتامین D در بین ایرانیان پایین است/نقش ویتامین D در کاهش ابتلا به MS

سطح ویتامین D در بین ایرانیان پایین است/نقش ویتامین D در کاهش ابتلا به MS