مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 12:452015-03-06پزشكي

تدوین برنامه ملی کنترل سرطان/انجام مطالعات کوهورت کشوری در 10 دانشگاه علوم پزشکی


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: برنامه ثبت سرطان جمعیتی یکی از زیر ساخت های اصلی برنامه ملی کنترل سرطان است که در تهران و در 10 استان کشور اجرا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی ایسنا، دکتر رضا ملک زاده در اجلاس رؤسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، یکی از فعالیتهای معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را راه اندازی و احیای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی بیان کرد و گفت: تدوین برنامه ملی ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت برای حداقل 20 بیماری و تشکیل دبیرخانه برنامه توسعه ثبت در حوزه سلامت از دیگر فعالیتهای این معاونت است.

وی در ادامه، از تدوین برنامه ملی سرطان در رابطه با پیشگیری، غربالگری، تشخیص و درمان و مراقبتهای حمایتی خبر داد و گفت: باید علل مرگ و میر در میان افراد 35 تا 70 سال را آنالیز کنیم.

وی همچنین، برنامه ثبت سرطان جمعیتی را یکی از زیر ساختهای اصلی برنامه ملی کنترل سرطان بیان کرد و افزود: این برنامه در تهران و در 10 استان کشور اجرا خواهد شد.

ملک زاده در ادامه، از انجام مطالعات کوهورت کشوری در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 کوهورت ملی داریم که 6 کوهورت شروع شده و بقیه در سال آینده با همکاری و تعامل دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با یکدیگر شروع م شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین برنامه ملی کنترل سرطان/انجام مطالعات کوهورت کشوری در 10 دانشگاه علوم پزشکی

تدوین برنامه ملی کنترل سرطان/انجام مطالعات کوهورت کشوری در 10 دانشگاه علوم پزشکی