مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 11:102015-03-06فناوري

ارزیابی وضعیت دولت الکترونیکی در ایران بر اساس استاندارهای جهانی


در نخستین گارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی در ایران که با همکاری سازمان ملل برگزار شده است، ارزیابی آزمایشی وضعیت ایران بر اساس چاچوب METER انجام می شود.

- " به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، METRE ، ابزاری برای خودارزیابی آمادگی دولت الکترونیک در هر کشور است.

این ابزار براساس یک متدولوژی کارکردی و جامع ­نگر برای اندازه ­گیری آمادگی دولت الکترونیکی شامل پرسش هایی است که به ­شناسایی فاکتورهای تاثیرگذار روی توسعه دولت الکترونیکی، شناسایی مشکلات و اولویت بندی اقدامات پیاده ­سازی استراتژیک کمک می­کند.

همچنین، چارچوب دیگری که در این کارگاه معرفی می شود، METEP است که در آن 150 ویژگی ای که سیاستگذاران درهنگام طراحی سیاست ها و راهبردهای مشارکت الکترونیکی باید آنها را رعایت کنند مورد توجه قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است، نخستین کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی در ایران با همکاری دپارتمان امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد از 12 اسفند ماه، به مدت سه روز و با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شده است.

در این کارگاه سه روزه، امکان ارزیابی از موضوعاتی مانند تقاضاها، نیازمندی­ها، حوزه­های اولویت­دار، فناوری، محیط توانمندساز، ساختار نهاد راهب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی وضعیت دولت الکترونیکی در ایران بر اساس استاندارهای جهانی

ارزیابی وضعیت دولت الکترونیکی در ایران بر اساس استاندارهای جهانی