مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 09:552015-03-06اقتصادي

90 درصد آتش‎سوزی‎ها عرصه‎های منابع طبیعی سهل انگاری انسان است


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: 90 درصد آتش‎سوزی‎ها عرصه‎های منابع طبیعی سهل انگاری انسان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهرداد فتحی بهاروند در همایش ملی ایده‎های نوین در کشاورزی پایدار، افزود: روند تخریب منابع طبیعی از شدت زیادی برخوردار است و متاسفانه به‎رغم تمام تلاش‎ها تخریب منابع طبیعی جبران‎ناپذیر است.

وی اظهار کرد: ساخت و سازهای مختلف و اجرای پروژه‎های عمرانی بدون ترسیم نقشه راه و کار کارشناسی شده از دیگر عوامل مهم تخریب منابع طبیعی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: خشکیدن درختان بلوط از اتفاقات ناگوار در عرصه منابع طبیعی استان لرستان است و 560 هزار هکتار از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی کشور در استان لرستان وجود دارد.

بهاروند اضافه کرد: برای حل مشکل خشک شدن درختان بلوط تلاش‎های فراوانی صورت گرفته، ولی در برنامه‎ریزی باید از نگاه بخشی به منابع طبیعی فراتر رفت، زیرا بخش‎های مختلف کشور در تخریب منابع طبیعی لرستان تاثیر داشته‎اند.

وی با اشاره به اینکه 17 درصد تولیدات ناخالص کشاورزی کشور از منابع طبیعی است، گفت: برای احیای منابع طبیعی و انتقال این میراث به آیندگان باید نگاه ویژه‎ای به این منابع داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد آتش‎سوزی‎ها عرصه‎های منابع طبیعی سهل انگاری انسان است

90 درصد آتش‎سوزی‎ها عرصه‎های منابع طبیعی سهل انگاری انسان است